kandidatenmarkt

Vanaf 1 maart 2012 doorlopen dertig ‘uitdagende werkzoekende jongeren’ uit Amsterdam Nieuw-West een traject van een half jaar met als doel een baan te vinden en behouden. Ze lopen minimaal tien werkdagen mee op een netwerkplek in een bedrijf of met een ondernemer. Het unieke hierin is dat jongeren geholpen worden aan het opbouwen van een zakelijk netwerk. Ze voeren uitdagende opdrachten uit, waardoor ze geïnspireerd worden het beste van zichzelf te laten zien. Gedurende het traject organiseren ze zelfstandig een kandidatenmarkt, een omgekeerde banenmarkt, die aan het eind zal plaatsvinden en waar ze zich zullen presenteren aan potentiële werkgevers.

Twee doelgroepen hebben baat bij dit project. De jongeren die meedoen zijn tussen de 16- 26 jaar en bekend bij Jeugdzorg. Zij staan te boek als kansarm, dropouts en een aantal zijn in aanraking geweest met Justitie. Bedrijven die meedoen hebben behoefte aan talentvolle jonge mensen en willen ook graag maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Resultaat

Jongeren
•          vergroot zakelijk netwerk
•          ontwikkelen van ‘werknemersvaardigheden’
•          30% van de jongeren is een jaar na afloop van dit traject nog steeds aan het werk.
•          mindshift naar een positiever beeld van ‘de werkende mens’
•          meer zelfvertrouwen en ambitie
•          inzicht in eigen kwaliteiten en trots op eigen prestaties

Bedrijven
*          realiseren van social return doelstellingen
•          een professioneel bedrijfsfilmpje door de jongeren gemaakt
•          mindshift: naar een positiever beeld van uitdagende jongeren
•          een out of the box – oplossing voor een organisatievraagstuk
•          exposure op de kandidatenmarkt en bij alle PR en communicatie uitingen
•          keuze uit goede kandidaten voor de invulling van vacatures

Uitvoerende partij

Kandidatenmarkt

Dit project is gesubsidieerd door Ymere

springstof marketing